loading...
جذاب نیوز
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 35 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

jazab2 jizjiz ir چگونه زنی جذاب باشیم؟

رازهای جذب دیگران,چگونه جذاب باشیم

چگونه شخصی جذاب و مورد پسند مردم باشیم و با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنیم

چگونه حرف بزنیم تا شخصیت جذابی داشته باشیم 

شهوت‌انگیز بودن به معنی جذابیت بیشتر نیست

فکر می‌کنید شهوت انگیز بودن تنها راهی است که می‌توانید جذاب بنظر برسید؟ لازم نیست بدنبال راهنماهای بی موردی باشید که چطور جذاب بنظر برسید، در عوض روی برخی از عادات روزمره‌تان تمرکز کنید، عاداتی که فوق‌العاده شما را جذاب و زیبا خواهد کرد.

 

چگونه زنی جذاب باشیم؟

قدرت جذب چیز بسیار مهمی است،زنی که جذاب است می تواند زیبا،فریبنده و ناز توصیف شود در حالی که عکس آن صادق نمی باشد.

این تصور غلطی است که مشخصات فیزیکی است که شما را جذاب می سازد،این درست نیست.اگر می خواهید افراد به سمت شما کشیده شوند در اینجا پیشنهادات متنوعی وجود دارد که شما می توانید به عنوان یک زن انجام دهید و جمعیتی را به دنبال خود بکشانید.

 

بیشتر اوقات زندگی روزمره ما به مراوده و گفتگو و تعامل با دیگران میگذرد. در منزل، محل کار، خیابان، تاکسی، مغازه، کلاس درس و … در این میان همیشه عده‏ای انگشت شمار از افراد در میان دیگران برتر بوده و نامشان زبانزد دیگران است.

همچنین همیشه باعث جذب سایرین شده و در کل افرادی پرنفوذ و تاثیرگذار هستند. البته جذابیت شخصیتی با جذابیت زیبا بودن فرق دارد. جذابیت و گیرایی شخصیتی کاملا اکتسابی است و آگاهانه و یا ناآگاهانه کسب میشود. اینگونه افراد هیچ فرقی با دیگران ندارند؛ مثلا ستاره داشته و یا اینکه جادوگری بدانند بلکه به صورت دانسته و یا ناخودآگاه یک سری قوانین را همیشه رعایت می‏نمایند که همین قوانین عامل برتری و جذب دیگران و عامل نفوذ در اذهان است.

ما نیز می‏توانیم اینطور باشیم. در اینجا به بعضی از این عوامل اشاره‏ای مختصر می‏نمایم :

پس بیایید باهم ببینیم چه چیزهایی می‌تواند یک زن را جذاب کند، در حدی که هر مردی آرزویش را داشته باشد!

این موضوع در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد اما با کمی تلاش و صبر شما هم می توانید جز دخترهای دوست داشتنی شوید.

 

jazab jizjiz ir 300x200 چگونه زنی جذاب باشیم؟

  • باور کنید می توانید جذاب باشید:

اول قدم آن است که خود به این باور برسید که می توانید جذاب باشید و در پی آن به این باور برسید که جذاب هستید و تنها مانده که آن را به دیگران ثابت کنید.

  • یافتن و تقویت استعدادهای برترتان:

هر فردی به طور ذاتی استعدادهایی داره که موجب برتری او نسبت به دیگران میشه.شما باید تمام این خصوصیات را در خود پیدا کنید و روی آنها پافشاری کنید و به بهترین شکل ثبتشان کنید.چنان این استعداد ها را تقویت کنید که دیگران شما را بخاطر داشتنشان تحسین کنند.

مثلا اگه صوتی خوبی دارید، این استعدادتان به بهترین شکل تقویت کنید و بگذارید دیگران از استعداد شما لذت ببرید.

  • مثل جذاب ها حرف بزنید و مثل جذاب ها بشنوید:

از کارهای مهمی که باعث جذب دیگران به شما میشود، طرز حرف زدنتان است. خلاصه گو باشید تا زیاده گو و پیشنهاد کنید تا انتقاد.

سکوت باعث جذب دیگران نمی شود. همیشه چیزی برای گفتن داشته باشید ولی بگذارید از شما انتظار حرف زدن داشته باشند بعد حرف بزنید. با آرامش حرف بزنید و دیگران را برای شنیدن ادامه کلامتان مشتاق کنید.

 

معمولا افراد فکر می کنند برای جذب دیگران تنها سخنوری خوبی بودن کافی است ولی برای اینکه جذابیت شما بیشتر شود باید شنونده خوبی نیز باشید.

با آرامش در چشمهای طرفتون نگاه کنید، به حرفهایی که می زنه اهمیت بدید و زمان هایی که در وسط حرف زدن چند ثانیه سکوت می کنه تا نفس بگیره و یا یاد مطلبی بیوفته، شما باید ابراز کنید که مایلید ادامه صحبت هاش رو بشنوید و این رو با گفتن کلماتی مثل: چه جالب، ادامه میدی و یا … می تونید بروز بدید. بهش بفهمونین که شنیدن حرفاش لذت می برید.

ضرب المثل قدیمی « مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد »  کلام ما را تثبیت می کند.

  • تکراری نباشید:

معمولا یکنواخت بودن باعث میشه کمتر کسی جذب آدم بشه. سعی کنید متنوع باشید و این تنوع به معنی که باید هر بار شما پیشرفتهای زیادی کرده باشید و مثه دفعه قبلتون نباشید.این پیشرفتها میتونه در هر زمینه ای باشه.  با پیشرفهاتون دیگران مجذوب خود کنید.

  • مواظب باشید کارهایتان باعث تخریبتان نشود:

شما که واقعا قصد جذب اطرافیان را دارید باید بسیاری از نکات را رعایت کنید که ما برخی از مهم ترین ها را ذکر کرده ایم.

هیچ گاه با دروغ نمی توان دیگران را جذب خود کرد.با تخریب دیگران و پشت گویی آنها جذابیت تان بیشتر نخواهد شد. صمیمی و راستگو باشید و دیگر بدقولی را فراموش کنید. عصبی نشوید و به همه احترام بگذارید.

راز نگه دار خوبی باشید و مشکلات خود را نگویید . هرگز از چیزی که هستید مغرور نشوید و از کسی که جذب شما شده سوء استفاده نکنید. بگذارید همه از کنار شما بودن لذت ببرند نه عده ای.

  •  ورزش کنید و سالم باشید

برای اینکه جذاب باشید، علاوه بر اینکه روحیه‌ی خوبی دارید، باید فیزیک بدنی جذابی هم داشته باشید. یک بدن سالم، اولین علامت یک زن سالم و جذاب است. بخشی از برنامه‌ی روزانه‌تان را برای رفتن به باشگاه اختصاص دهید تا چند کیلو اضافه وزنتان را از بین ببرید. اهدافی قابل دست‌یابی برای خودتان تعیین کنید و از هیچ تلاشی برای رسیدن به بدنی سالم دریغ نکنید.

jazab6 jizjiz ir چگونه زنی جذاب باشیم؟

  • بهداشت را رعایت کنید

بهداشت یک زن‌، در جذاب بنظر رسیدنش نقش خیلی مهمی ایفا می‌کند. پس بهداشتی باشید و برای دوش روزانه، بهداشت دهان و دندان، شادابی و خوشبو بودنتان وقت بگذارید و تمرین کنید. یک شیشه‌ی عطر کوچک یا یک دئودورانت زنانه درکیفتان داشته باشید و در روزهای گرم سال یا روزهایی که خیلی فعالیت دارید از آن استفاده کنید.

  • بیشتر بخندید

یک لبخند زیبا، علامت انحصاری یک زن است، نکته‌ی جالبش اینجاست که شما تنها با بیشتر خندیدن می‌توانید جذاب بنظر برسید! در گروه دخترانی نباشید که همیشه اخمالو و بد اخلاق هستند و قیافه‌شان شکل فیلسوف‌هاست! اجازه دهید احساساتتان حرف بزند و سعی کنید تا با لبخند همه را مجذوب خودتان کنید.

 یک لبخند کوچک باعث جذب می‏شود. هر انسان دارای کودک درونی است که آن کودک درون به آنچه که خود بخواهد جذب می‏شود چه بخواهیم و چه نخواهیم. اخلاق کودک درون دقیقا مانند کودکان است و به چیزهای زیبا عکس العمل مثبت نشان می‏دهد. پس همانطور که یک کودک جذب یک لبخند می‏شود، ما نیز جذب چهره‏های بشاش و خنده‏رو می‏شویم. همچنین لبخند باعث زیباشدن چهره می‏شود.

لبخند در هر زمانی خوب است. سعی کنید چه با دهان باز و چه بدون دیده شدن دندان هایتان لبخند زدن زیبا را تمرین کنید. مطمئن شوید که دندانهایتان را مسواک زده اید. کیفیت لب و دندان هایتان هر دو اهمیت دارد، از یک رژلب استفاده کنید!

 

  • با صدای بلند نخندیم 

خنده با صدای بلند شخصیت انسان را زیر سوال می‏برد. هیچ انسان گرانمایه‏ای را نخواهید دید که با صدای بلند خندیده و یا قهقهه بزند. از بازیگران معروف سینما (در زندگی شخصی) گرفته تا بزرگان و دانشمندان. با صدای بلند خندیدن باعث جلب توجه دیگران شده و با توجه به اینکه دیگران نمی‏دانند مطلب شما چقدر خنده‏دار است، باعث سوء برداشت آنها می‏شود.

اگر شما جز دخترانی هستید که با صدای خیلی بلند می خندید، سعی کنید لحن خنده تان را کمی تغییر دهید و کمی ملایم تر بخندید.

 

jazab2 jizjiz ir چگونه زنی جذاب باشیم؟

به وضع ظاهری خود و لباسمان برسیم

 یکی از عواملی که باعث تاثیرگذاری در بین سایرین می‏شود، خوش لباسی، خوشبویی و خوش صورتی است. مطمئنا هیچ کس دوست ندارد با شخصی که دهان او بوی بد می‏دهد و یا لباسش پاره است دمخور شود. ضمن اینکه هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه باعث جذب مردم می شود. البته باید دقت شود که لباس های عجیب و غریب باعث جذب نمی شود. تمیزی و اطوی لباس، موهای مرتب، دهان خوشبو مجذوب کننده است. اما آراستگی ظاهری فقط به پوشش داخل و خارج خلاصه نمی شود بلکه حرفهای زیبا، جملات مثبت، اعمال درست نیز باعث جذب است.

لباسی را انتخاب کنید که شما را زیباتر نشان دهد. لباس هایی با رنگ های دخترانه تر بپوشید و از لوازم دخترانه مثل دستبند، گل سر و لاک استفاده کنید.

  •  مراقب پوستتان باشید

از اینکه یک زن چقدر از پوستش مراقبت می‌کند، می‌شود خیلی چیزها فهمید! برای اینکه جذاب‌تر باشید به خودتان قول دهید هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید تا پوستتان نرم و ابریشمی و سالم باشد. روزتان را با شستشوی صورتتان آغاز کنید و تا آنجایی که می‌شود سعی کنید از لوازم آرایش طبیعی استفاده نمایید.

قبل از اینکه به رختخواب بروید، آرایشتان را پاک کنید تا منافذ پوستتان بتوانند در طول شب تنفس کنند. این روتین را برای مدتی تکرار کنید و هر چند وقت یکبار از پوستتان رویه سایی کرده و از مرطوب کننده و انواع ماسک‌های طبیعی استفاده کنید.

  •  لباس‌های مرسوم و مد روز بپوشید

پوشاک نقش مهمی در زندگی زنان ایفا می‌کند. در حقیقت جذابیت یک زن بدون لباس‌های دخترانه و زیبا ناقص است. راه حل اینکه چطور همیشه طبق مد روز پیش بروید این است که خرید کردنتان را وسعت دهید، بدین معنی که هر چیزی که می‌خواهید را یک مرتبه نخرید!

مرتبا به فروشگاه‌ها سر بزنید تا بتوانید از آخرین کپ لباس‌ها، طرح‌های جدید صندل، لوازم‌های تزئینی مد روز و دیگر پوشش‌های مرسوم با خبر باشید.

  •  روتین منظمی برای حذف موهای بدن داشته باشید

مطابق با اکثر مجلات و منابع مد و فشن، اگر یک زن امروزی می‌خواهد جذاب بنظر برسد، باید روتین منظمی برای حذف موهای بدنش داشته باشد. می‌توانید با مراجعه‌ی دوره‌ای به سالن‌های زیبایی، یا استفاده از انواع راهها و سبک‌های حذف موها در خانه، همشه بدنتان را بی مو نگاه دارید

  • گستاخ نباشید!

اگر با اطرافیانتان بی‌ادب یا گستاخ باشید، از چشم مردان خواهید افتاد. از طرف دیگر، اگر انسان خوش برخورد و مهربانیباشید، اتفاقاً جذاب‌تر از قبل خواهید شد. بدین شکل دوست‌داشتنی و نزدیک‌شدنی‌تر خواهید شد، مواردی که برای جذابیت حرف اول را می‌زنند.

  • خودتان باشید

متمایز باشید! اگر دقت کنید افرادی را در مهمانی یا جمع هایی اجتماعی می بینید که با شخصیت بی نظیرشان شما و دیگران را به سمت خود می کشانند. آیا دقت کردید چه چیزی در آنان وجود دارد که شما را این چنین مشتاق صحبت کردن با آن ها کرده است؟ 

 از بیان حرفهای بیخودی و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزیم. آنچه که هستیم باشیم به این معنا که خود را بزرگتر از آنچه هستیم جلوه ندهیم و سعی نکنیم خود را به زور در دل مردم جای دهیم.

 

  • خودتان را دوست بدارید

شما اگر یاد نگیرید که چطور خود را دوست داشته باشید می توانید زیبا باشید ولی جذاب نباشید. اعتماد به نفس بسیار مفید و نیرومند است و همچنین مسری می باشد. پس تلاش کنید به خودتان اعتماد داشته باشید.اگر شما همواره در حال شکایت و غر زدن در مورد اندامتان باشید زیبایی های دیگرتان نیز به چشم نخواهد آمد.

  • اصول و قواعد خودتان را داشته باشید

با چیزی که به آن اعتقاد دارید خواهید درخشید و برجسته تر به نظر خواهید رسید.پس چیزهایی که دوست دارید و چیزهایی را که دوست ندارید بشناسید.چیزی که به ان اعتقاد دارید و چیزی که انکارش می کنید به شدت شما را جذاب جلوه می دهد.پس پایبند اصول اخلاقی خاصی باشید تا زندگی اجتماعی منظمی داشته باشید.

 

  • فرد محترمی باشیم

 به خود و دیگران احترام بگذاریم. بی ادبی در کلام و گفتار و رفتار از جذابیت بسیار می کاهد. باید در ظاهر آراسته و در باطن وارسته بود. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. هتاکی و ناسزا گفتن حتی به افراد بدصفت و بی شخصیت و همچنین تحقیر و تمسخر و غیبت و بدگویی مخالف با احترام است.

 

  • در رفتار و کلام قاطعیت داشته باشیم 

سست عنصر نبودن و پای تصمیمات و تعهدات ماندن موجب جذابیت است. افرادی که شخصیتی قاطع دارند هدفهای مشخص و ارزشهای معینی و برنامه های مدونی دارند و بلااستثنا جذابند. قدرت “نه” گفتن به درخواست های بی ارزش دیگران موجب رویش جذابیت است. بعضی افراد خود را فدای این و آن می کنند و هرکار مثبت یا منفی را قبول میکنند و اینطور می خواهد در دل دیگران رخنه کنند که نمی شود. جذابیت یعنی مصمم بودن و قاطعیت در رفتار و گفتار.

 

  • گوش دادن به نظرات خانم های دیگر برای جذب آقایان لزومی ندارد

هر زنی درک خودش را از زیبایی و جذابیت برای آقایان دارد،پس از هر پیشنهادی استفاده نکنید زیرا ممکن است شما را از هدف اصلی دور کند.با رفتارتان نشان می دهید کی هستید پس منحصر بفرد باشید و از روش های خود استفاده کنید.

 

  • کمتر حرف بزنیم

 این بدان معنا نیست که حرف نزنیم و یا سرمان در لاک خودمان باشد. بلکه هرجا نیاز به صحبت کردن بود خود را نشان داده و نظر خود را ایراد کنیم. متاسفانه بعضی افراد اینطور برداشت می‏نمایند که کم گویی یعنی هیچ‏گویی و همین امر باعث منزوی شدن و دور شدن از اجتماع می‏گردد.

 

قبل از شروع صحبت حداقل ۳۰ ثانیه فکر کنیم : فکر کردن قبل از شروع صحبت هر چند کم و کوتاه باعث گزیده‏گویی شده و از هرگونه گاف زدن و همچنین بیهوده گویی و با عجله صحبت کردن جلوگیری می‏کند. حتما دیده‏اید افرادی که پس از شنیدن حرفی یا سوالی مدت زمانی کوتاه آنرا حلاجی نموده و سپس بیان می‏نمایند و اکثر اوقات جواب آنها بسیار متین و درست است و هیچ جای ایراد نیست. اما امان از افرادی که آنچه به ذهنشان می‏آید را بیان می‏نمایند، بدون اینکه حتی لحظه‏ای در مورد آن فکر کنند. به اصطلاح با صدای بلند فکر ‏می‏کنند و اکثر اوقات حرفهایی می‏زنند که باعث پشیمانیشان می‏گردد. فکر کردن آسان است. تمرین کنیم.

 

  • سکوت را تمرین کنیم

 بعضی افراد می پندارند که هر چه شلوغتر و پر صداتر باشند بیشتر جذب می شوند ولی اینطور نیست. سکوت تاثیری ذهنی در افراد می گذارد. هنگام سکوت، در اطراف خود ایجاد خلاء می نماییم و این خود باعث جاذبه است. ضمن اینکه سکوت انسان را عاقلتر و با تجربه تر نشان می دهد، زمینه ای مناسب برای صمیمیت است. البته سکوت ناشی از ترس و عدم اعتماد بنفس، باعث کاهش جذابیت است. همچنین نرم و با ملایمت صحبت کنیم چراکه جیغ، داد و هوار، بلند صحبت کردن و خشن و عصبی بودن باعث قطع اعتماد مردم می شود.

 jazab4 jizjiz ir چگونه زنی جذاب باشیم؟

  • در امور دیگران دخالت نکنیم

 برایتان چقدر پیش آمده که با تلفن همراه یا شخصی دیگر صحبت می‏کرده ‏اید که دقیقا پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر آمده وگفته “چی شده؟”؟ حتما برایتان پیش آمده است که این قضیه کمی باعث تنفر شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد زیرا اگر ربط داشت، با ما نیز در میان گذاشته می‎‏شد. دخالت در امور دیگران باعث دفع آنها شده و نوعی دورشدن را ایجاد می‏نماید. زیرا با توجه به شناختی که افراد از شخص فضول دارند، از رفت و آمد و حتی صحبت مقابل وی خودداری می‏کنند.

 

  • شوخ طبع باشیم ولی بسیار بسیار کم شوخی کنیم 

شوخی هرقدر هم کوچک می‏تواند باعث رنجش شود مگر اینکه این شوخی با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلا شوخی‏هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می‏شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر. شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و جذابیت را از بین می برد. چراکه شوخی بتدریج پرده های حرمت را پاره کرده و کم کم موجب بی احترامی می شود. با این حال تبسم به چهره جذابیتی عمیق می بخشد. در تبسم سنگینی و متانت موج می زند ولی در خنده زیادی و شوخی سبکی و کاهش جذابیت نهفته است.

 

  • مراقب امیال و غرایز شخصی خود باشیم

افراد دارای شخصیت مسلط و چیره بر غرایز و امیال، دارای تسلط بیشتری هستند. کسانی که بر میل جنسی، میل غذا خوردن، عواطف و هیجانات خود مسلط هستند، جذابیت معنوی دارند. تاثیر روانی گذاشته و انرژی مثبت از وجودشان فوران می کند. کسانی که غریزی و هوی هوسی هستند و مدام در پاسخ به امیال خود به سر می برند و نمی توانند خود را کنترل نمایند و خصوصا به زبان و نگاه خود مسلط نیستند، هیچگاه به جذابیتی که انتظار دارند دست نخواهند یافت و مسلما بدون کسب جذابیت از تاثیرگذاری هم خبری نیس

 

  • مراقب رفتارهایتان باشید

سعی کنید طوری رفتار کنید که اگر اتفاق بدی افتاد یا کسی صدمه ای دید همه بدانند که شما دلرحم هستید و اهل اینطور چیزها نیستید. این موضوع به این معنی نیست که شما کوچکترین اشتباهی را نمی توانید انجام دهید، درواقع هیچ
 کس کامل نیست، بلکه به این معنی است که روح تان را کمی لطیف تر کنید.

 

  • هم اجتماعی باشید و هم خجالتی

هردوی این ها لازم است. در جمع ها شرکت کنید، دعوت دوستانتان را بپذیرید اما گاهی اوقات نیز نیاز است که همه جا نروید و از شرکت در بعضی جمع ها خودداری کنید. اگر در کل آدم خیلی اجتماعی هستید یکدفعه شروع به رد درخواست
ها نکنید چون شاید مردم این را به حساب بی ادبی شما بگذارند. و اگر خیلی خجالتی هستید سعی کنید از جمع های کوچک شروع کنید و وارد جمع دوستان شوید.

 

  • مودب باشید

اگر سرفه یا عطسه می کنید جلوی دهانتان را بگیرید. اعمالی که باید در تنهایی خودتان انجام دهید را در جمع انجام ندهید مثلا تخلیه بینی تان یا گرفتن ناخن هایتان. سعی کنید لغاتی مثل لطفا، متشکرم و با عرض پوزش را در جاهایی که لازم است به کار ببرید و از این موضوع خجالت نکشید.

 

  • مفید باشید

بدون چشمداشت کمک کنید، به مادرتان در کارهای خانه کمک کنید، از پدرتان بپرسید که می توانید او را در باغبانی یاری دهید، به دوستانتان در حل مسایل درسی کمک کنید و …

 

  • یک کار محبت آمیز و مهربانانه انجام دهید

مثلا برای دوستتان یک کادوی کوچک بخرید و یا در راه خانه یک گل برای
مادرتان بخرید.

 

  • پوزش خواستن

اگر کار اشتباهی انجام دادید، شجاع باشید و بابت اشتباهتان پوزش بطلبید.

 

  • بخشنده باشید.

اطرافیانتان را به خاطر کارهای اشتباهی که انجام داده اند ببخشید و به آنها یک شانس دیگر بدهید. البته نه همیشه فقط یک بار! به مسایل مثبت نگاه کنید و بدانید این بخششتان جای دوری نخواهد رفت.*

 

  •  طرز ایستادن خود را تصحیح کنید

اگر شرایط بدنی شما در حد مطلوب قرار داشته باشد، گویای این مطلب است که یک فرد با اعتماد به نفس بالا هستید، حتی اگر از درونتان هم یک چنین احساسی نداشته باشید. در زمان راه رفتن باید محکم و ثابت قدم بردارید. کمرتان کاملاً صاف باشد، و شانه ها به سمت عقب گرایش داشته باشند. شاید در ابتدا زمانیکه یک چنین وضعیتی را تمرین می کنید برایتان قدری عجیب و دشوار باشد، اما پس از سپری شدن چند روز به آن عادت پیدا می کنید.

 

  •  ماهیچه های صورت را رها کنید

سعی کنید ماهیچه های صورتتان را رها کنید تا صورت، حالت طبیعی و دلپذیر خود را داشته باشد. با این چهره می توانید رو به دنیا کنید و به همگان بگویید که از هیچ چیز نمی هراسید.

  •  ارتباط برقرار کنید

هنگامیکه با فرد دیگری روبرو می شوید، با چشم های خود با او ارتباط برقر کنید، سرتان را به نشانه تائید تکان دهید، لبخند بزنید و شادی خود را به او انتقال دهید. اصلاً نگران عکس العمل فرد مقابل نباشید و البته در عین حال باید به یاد داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید.

  •  نام افراد را به خاطر بسپارید

زمانیکه برای اولین بار کسی را ملاقات می کنید سعی کنید که نام او را به خاطر بسپارید.  این کار برای خیلی از افراد دشوار است. زمانیکه نامشان را می گویند، آنرا چندین مرتبه با خود تکرار کنید تا نامشان در ذهنتان باقی بماند و سپس نام خود را نیز به آنها بگویید؛ به عنوان مثال سلام “سارا” من “مانی” هستم. زمانی هم که با آنها خداحافظی می کنید، باز هم سعی کنید چند مرتبه دیگر نام آنها را تکرار کنید تا به طور کامل در ذهنتان باقی بمانند. هر چقدر بیشتر نام آنها را تکرار کنید، بیشتر به یادتان می ماند و طرف مقابل هم احساس می کند که او را بیشتر دوست می دارید و احتمال این امر که با شما بیشتر گرم بگیرد افزایش پیدا می کند.

jazab3 jizjiz ir چگونه زنی جذاب باشیم؟

  • به دیگران علاقمند باشید

اگر شما یکی از آشناهای قدیمی را ملاقات کردید به عنوان مثال یک همکار، همکلاسی، دوست یکی از دوستان و … در مورد خانواده و علاقمندی های جدید آنها سوالاتی مطرح کنید. اسم افراد نزدیک به آنها را بپرسید و نام آنها را به خاطر بسپارید. مطرح کردن یک چنین مسائلی، موضوعات جدیدی برای صحبت کردن در اختیار شما قرار می دهد و آنوقت مجبور نیستید که تنها در مورد کار و کلاس های درسی با هم صحبت کنید. می توانید تا حدودی در مورد خودتان نیز صحبت کنید. در تمام طول بحث خودتان را علاقمند نشان دهید و نشان دهید که تمایل دارید به گفتگوی خود با او ادامه دهید.

  • گفتگو در مورد موضوعات مناسب

باید در مورد موضوعاتی صحبت کنید که طرف مقابل به آنها علاقه دارد، حتی اگر خودتان هم علاقه شدید به آنها نداشتید، بازهم این کار را ادامه دهید. به عنوان مثال اگر در یک جمع ورزشی قرار گرفتید، در مورد بازی دیشب یا گل کردن تیمی که به تازگی وارد لیگ شده صحبت کنید. اگر با کسانی هستید که به سرگرمی های مختلفی علاقمند هستند، می توانید در مورد سرگرمی های مورد علاقه آنها از جمله ماهیگیری، بافتنی، کوهنوردی، و سینما صحبت کنید.

هیچ کس از شما انتظار ندارد که در تمام زمینه ها یک متخصص باشید، باید به آنها بگویید که فقط به دلیل علایق شخصی است که تمایل دارید در مورد موضوعات مختلف با دیگران به بحث و گفتگو بنشینید. ذهن خود را باز کنید، اجازه دهید تا دیگران توضیحات لازم در مورد موضوعات مختلف را برای شما بازگو کنند. روراست باشید و به آنها بگویید که دانشتان در مورد برخی چیزها محدود است و بدتان نمی آید که چیزهای بیشتری در مورد آن مبحث یاد بگیرید.

  •  به جای غیبت کردن دیگران را تکریم کنید

اگر در جمعی در حال صحبت کردن هستید که همه افراد به نحوی در مورد یک شخص بخصوص در حال غیبت کردن هستند، بد نیست شما چیزی در مورد آن بگویید که دوست می دارید. گفتن چیزهایی که در دیگران دوست می دارید می تواند ۱۰۰% شما را تبدیل به یک فرد جذاب کند. در عین حال با این کار می توانید حس اعتماد دیگران را نیز به خود جلب کنید. همه اطرافیان به این نتیجه می رسند که شما هیچ وقت ایده ی بدی نسبت به دیگران ندارید. همه به این نتیجه می رسند که آبرویشان در دست شما محفوظ خواهد بود.

  • دروغ نگویید

شاید به دلایلی دروغ بگویید اما مدارک و شواهدی وجود دارد که بر خلاف گفته های شماست.  اگر به مریم بگویید که عاطفه را دوست دارید و به نسیم بگویید که عاطفه را دوست ندارید، مطمئن باشید که مریم و نسیم با هم صحبت می کنند، حرف های شما را با هم در میان می گذارند، و با این کار اعتبارتان را نزد آنها از دست خواهید داد، و از آن به بعد هم دیگر هیچ کس حرف های شما را باور نخواهد کرد.

  • با صداقت از دیگران تعریف و تمجید کنید

این کار خصوصاً در ارتقای عزت نفس دیگران نقش مهمی را بازی میکند. چیزهایی که خوشتان می آید را انتخاب کنید و در هر شرایطی به آنها اشاره داشته باشید. اگر از کاری و یا از کسی خوشتان می آید راهی برای بیان آن پیدا کنید و فوراً به آن اشاره کنید. اگر برای انجام این کار بیش از اندازه صبر کنید، ممکن است حرف های شما قدری ریاکارانه جلوه کنند. زمانیکه احساس می کنید با تشویق های خود می توانید زمینه پیشرفت را برای آنها فراهم آورید، حتماً این کار را انجام دهید و از آنها تعریف کنید. اگر احساس میکنید که چیزی در مورد فردی تغییر پیدا کرده است (به عنوان مثال مدل مو، طرز لباس پوشیدن و .. به آن توجه کنید و چیزی را که در مورد آن خوشتان آمده، به زبان بیاورید. اگر مستقیماً سوالی می پرسید، با خوشرویی آنرا بیان کنید و سپس سوال خود را با یک تعریف بجا به پایان برسانید.

  • در پذیرش تعریف و تمجید مهربان باشید

این فکر را که برخی از تعریف و تمجید ها هدف خاصی را در پس خود دارند را از ذهن بیرون کنید. در قبول هر نوع تعریف و تمجیدی پرحرارت و علاقمند ظاهر شوید. خیلی بیشتر از گفتن یک “خیلی ممنون” ساده پیش بروید و آنرا با جملاتی نظیر: “خوشحالم که خوشت آمده” و یا “خیلی مهربانی که به این مورد اشاره کردی” همراه کنید. این عبارات خودشان می توانند به عنوان نوعی تعرف و تمجید در جواب تعریف های فرد مقابل به شمار روند. در عین حال باید دقت داشته باشید که برداشت بدی از تعریف های دیگران نکنید. به عنوان مثال اگر کسی به قصد تعریف از شما گفت: “نمیدانی چقدر دلم می خواست که من هم به اندازه تو … بودم” شما نباید در جواب او بگویید من اصلاً هم یک چنین خصوصیتی را نداشته و ندارم و احساس می کنم که برداشت تو در این مورد غلط بوده و قضاوت نادرستی داشتی.

  • تن صدای خود را کنترل کنید

یکی از نکات ضروری که باید همواره به خاطر داشته باشید، ماهیت صحبت کردن است. برخی از افراد هستند که در درون خود احساس ناامنی می کنند و به راحتی نمی توانند تعریف و تشکر دیگران را پذیرا شوند. در مورد یک چنین افرادی بیشتر باید دقت کنید و روان و سلیس با آنها صحبت کنید. اگر تمایل داشتید به آنها بگویید که “امروز زیبا شده اید” تن صدایتان باید همانطوری باشد که می گویید: “امرور روز زیبایی است.” هر گونه تغییر در تن صدا و نحوه بیان کردن آن، این شک را در آنها بوجود می آورد که گفته های شما از سر صدق و درستی نیست. می توانید برای تمرین، صدای خود را روی نوار ضبط کنید و چند مرتبه آنرا گوش کنید تا متوجه هر گونه تغییری بشوید. از خودتان سوال کنید که صدای شما نشان می دهد که از روی صداقت صحبت می کنید؟ تا زماینکه به یک عبارت خالصانه و صادقانه نرسیده اید، به ظبط کردن صدای خود ادامه دهید.

• چند نکته   

 همیشه خونسرد باقی بمانید. قصد شما خوشحال کردن دیگران است و نباید به این موضوع فکر کنید که ممکن است آنها در قبال شما چه واکنشی نشان داده و چه خیال بافی هایی در ذهن خود انجام دهند. اگر این کار را انجام دهید، آنوقت تمام تاثیر این کار بر روی صورت شما نمایان خواهد شد، و تبدیل به فردی می شوید که فقط در پی راضی کردن اطرافیانش است. کسی که نیازهای شخصی اش را زیر پا می گذارد تا دیگران دوستش بدارند. باید همیشه به خاطر داشته باشید که مردم آنقدر کارهای متنوع دارند که نمی توانند که همواره به شما فکر کنند. بیشتر اوقات در مورد خودشان و کارهایی که باید انجام دهند، فکر می کنند.

میزان جذابیتی که می توانید بدست آورید، به میزان خلاقیت شما در تحسین کردن دیگران بستگی دارد. تعریف ها و تحسین های خود را با لحنی قاطع اما در عین حال شاعرانه بیان کنید. هیچ اشکالی ندارد که چند قطعه از قبل آماده شده را در ذهن داشته باشید تا در زمان تحسین کردن از فردی بیان کنید، اما افراد جذاب کسانی هستند که بتوانند در همان لحظه چیزی را ابداع کنند و نوآوری به خرج دهند. اگر ذهن شما خلاقیت داشته باشد و دائماً ابداع و نوآوری کنید، دیگر نگران تکرار مکررات هم نخواهید شد.

اهی اوقات مجبور می شوید عقایدی را بیان کنید که شاید کمتر اتفاق می افتد دیگران نظر مثبتی نسبت به آن داشته باشند. در چنین شرایطی می توانید این کار را با قدری شوخی بیامیزید. شوخی و خنده مانند قاشق پر از شکری هستند که به بیمار کمک می کنند دارو را راحت تر فرو ببرد.

همدلی یکی از ملزومات بی چون و چرای جذابیت است. باید بدانید که چه چیزهای اطرافیانتان را خوشحال میکنند و چه مواردی موجبات ناراحتی آنها را فراهم می آورند، آنوقت می توانید بهترین انتخاب را در مورد آنها داشته باشید.

 را از شانه های خود شروع کنید، اگر از جای اصلی خود بالاتر آمده باشند، نشان دهنده این مطلب هستند که شما قدری عصبی هستید. آنها را به سر جای خودشدان بازگردانید، ژست عمومی بدن خود را تصحیح کنید، نفس عمیقی بکشید و لبخند بزنید.

• • هشدار    

ز بحث و جدل بپرهیزید. حتی اگر نیمی از افراد با شما مواق باشند، باز هم شما نمی توانید جذابیت ۱۰۰% پیدا کنید. چیزهایی که بر زبان می آورید باید برای تمام افراد خوشایند باشند. زمانی که احساس کردید دلتان می خواهد در یک بحث شرکت کنید، از خودتان بپرسید که: “آیا واقعاً لازم است که در همین لحظه، نظر خودم را مطرح کنم؟” اگر احساس می کنید که هیچ گونه الزامی در این کار وجود ندارد، بنابراین قدری بذله گویی کنید و مطرح کردن نظر خود را بگذارید برای یک وقت دیگر.

هیچ گاه به جوک هایی که خودتان تعریف می کنید، نخندید. این کار سیمای قشنگی ندارد. می توانید لبخند بزنید؛ همین کفایت می کند، اصلاً هم ناراحت نشوید اگر هیچ کس به آن نخندید. گاهی اوقات افراد متوجه جوک نمی شوند. این امر باید برای خود آنها ناراحت کننده باشد که متوجه منظور شما نشده اند. هدف شما صرفاً خوشحال کردن آنها بوده است.

هیچ گاه در مورد مسائل مختلف توضیح بیش از اندازه ندهید چون صرفاً ارزش گفته های خود را از بین می برید. این کار نشان دهنده این مطلب است که شما از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستید و به سختی می توانید باور کنید که دیگران حرف های شما را متوجه شده اند. همچنین ممکن است این سوء تفاهم را نیز ایجاد کند که شما به مخاطبان خود اعتماد ندارید و تصور می کنید که آنها متوجه منظورتان نمی شوند و خودتان قصد دارید به جای آنها تصمیم بگیرید. زمانیکه نکات غیر ضروری را از گفته های خود حذف می کنید، مردم با اشتیاق بیشتر به حرف های شما گوش می دهند. با این کار ممکن است که برای کسب اطلاعات بیشتر نیز وارد بحث شده و سوالاتی را مطرح کنند. باید اعتماد کنید که مخاطبانتان حساب دو دوتا چهارتا سرشان می شود.

رخی از افراد هستند که مقوله تکبر و جذابیت را اشتباه می گیرند. درحقیت باید دانست که تکبر نقطه مقابل جذابیت است. جذابیت حس رضایت دیگران را بر می انگیزد، اما تکبر فقط می خواهد حس رضایت فردی را برانگیزاند. تکبر افرادی را جذب می کند که در وجود خود ناامنی هایی دارند، اما جذابیت توانایی جذب تمام افراد را دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جذاب ترین خبر های ایران وجهان در جذاب نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • سه شنبه 20 مرداد 1394
  • جمعه 19 تير 1394
  • شنبه 26 ارديبهشت 1394
  • جمعه 25 ارديبهشت 1394
  • يکشنبه 20 مهر 1393
  • شنبه 19 مهر 1393
  • جمعه 18 مهر 1393
  • پنجشنبه 17 مهر 1393
  • چهارشنبه 16 مهر 1393
  • سه شنبه 15 مهر 1393
  • دوشنبه 14 مهر 1393
  • شنبه 12 مهر 1393
  • جمعه 11 مهر 1393
  • پنجشنبه 10 مهر 1393
  • چهارشنبه 09 مهر 1393
  • سه شنبه 08 مهر 1393
  • دوشنبه 07 مهر 1393
  • يکشنبه 06 مهر 1393
  • سه شنبه 01 مهر 1393
  • دوشنبه 31 شهريور 1393
  • دوشنبه 17 شهريور 1393
  • چهارشنبه 05 شهريور 1393
  • سه شنبه 04 شهريور 1393
  • يکشنبه 02 شهريور 1393
  • شنبه 01 شهريور 1393
  • جمعه 31 مرداد 1393
  • پنجشنبه 30 مرداد 1393
  • چهارشنبه 29 مرداد 1393
  • سه شنبه 28 مرداد 1393
  • دوشنبه 27 مرداد 1393
  • شنبه 25 مرداد 1393
  • جمعه 24 مرداد 1393
  • پنجشنبه 23 مرداد 1393
  • چهارشنبه 22 مرداد 1393
  • سه شنبه 21 مرداد 1393
  • دوشنبه 20 مرداد 1393
  • يکشنبه 19 مرداد 1393
  • شنبه 18 مرداد 1393
  • جمعه 17 مرداد 1393
  • پنجشنبه 16 مرداد 1393
  • چهارشنبه 15 مرداد 1393
  • سه شنبه 14 مرداد 1393
  • دوشنبه 13 مرداد 1393
  • يکشنبه 12 مرداد 1393
  • جمعه 10 مرداد 1393
  • پنجشنبه 09 مرداد 1393
  • چهارشنبه 08 مرداد 1393
  • يکشنبه 5 مرداد 1393
  • يکشنبه 05 مرداد 1393
  • شنبه 04 مرداد 1393
  • جمعه 03 مرداد 1393
  • سه شنبه 31 تير 1393
  • دوشنبه 30 تير 1393
  • يکشنبه 29 تير 1393
  • شنبه 28 تير 1393
  • چهارشنبه 25 تير 1393
  • سه شنبه 24 تير 1393
  • دوشنبه 23 تير 1393
  • يکشنبه 22 تير 1393
  • سه شنبه 06 اسفند 1392
  • دوشنبه 27 آبان 1392
  • دوشنبه 22 مهر 1392
  • پنجشنبه 23 خرداد 1392
  • پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 04 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 23 اسفند 1391
  • سه شنبه 22 اسفند 1391
  • يکشنبه 20 اسفند 1391
  • چهارشنبه 09 اسفند 1391
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره جذاب نیوز چیست؟
    فید سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1358
  • کل نظرات : 135
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 73
  • آی پی امروز : 124
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 269
  • باردید دیروز : 81
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 584
  • بازدید ماه : 3,936
  • بازدید سال : 41,803
  • بازدید کلی : 316,413