loading...
جذاب نیوز
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 34 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

meshkirang2 jizjiz ir آموزش رنگ کردن مو در خانه

اینکه شما چه رنگ مویی برای موهایتان انتخاب می کنید به فاکتور‌های بسیار زیادی بستگی دارد. انتخاب رنگ دلخواه برای مو آنچنان هم کار راحتی نیست و همیشه آنطور که ما تصور می کنیم از آب در نمی آید. قوانینی برای انتخاب رنگ مو وجود دارد که اگر به آنها عمل کنید از به وقوع پیوستن خیلی از اشتباهات جلوگیری خواهید کرد.

در اینجا می توانید طریقه رنگ کردن مو در منزل را یاد بگیرید.

اگر قصد دارید موهای سفید خود را بپوشانید، یا اینکه موهایتان را چند درجه روشن یا تیره تر کنید، آن وقت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا موهایتان را در خانه رنگ کنید. اما اگر به دنبال رنگی دراماتیک هستید، بهتر است که به یک سالن زیبایی مراجعه کنید. همچنین اگر موهای آسیب دیده یا تحت درمان دارید نیز بهتر است رنگ کردن موهایتان را به یک حرفه‌ای بسپارید تا مطمئن شوید که به موهایتان صدمه نمی‌زنید.

 

مواد لازم برای رنگ کردن مو در منزل :

دستکش پلاستیکی (معمولا بهمراه بسته رنگ مویتان وجود دارد)

یک تیشرت قدیمی و بی استفاده

وازلین

دستمال مرطوب برای پاک کردن لکه های رنگ

تعدادی گیره ی مو

شانه ی دندانه درشت

یک حوله ی قدیمی و بی استفاده

یک سنجاق قفلی بزرگ

پیش از اینکه کارتان را شروع کنید تیشرت را بپوشید و حوله را با سنجاق قفلی به دور گردن خود ببندید.

رنگ‌آمیزی موها

 

meshki jizjiz ir 300x282 آموزش رنگ کردن مو در خانه

چگونه موها را در خانه رنگ کنیم؟

بعد از پوشیدن دستکش مقدار لازم از رنگ مورد نظرتان را در یک ظرف غیرفلزی بریزید و بعد مقدار لازم از کرم اکسیدان را به آن اضافه کرده و در نهایت با قلم رنگ آنها را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آورید.

نکته: معمولا درصد استفاده از کرم اکسیدان (۱+۱) است مگر اینکه روی تیوپ درصد اکسیدان را توضیح داده باشند. برای جلوگیری از ریختن رنگ روی لباس های خود از یک پیش بند یا لباس کهنه استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید پوست شما در اثر تماس با رنگ لک نشود، می توانید قسمت هایی از صورت خود را که نزدیک محل رویش مو است با کرم چرب بپوشانید (مثل وازلین، قسمت هایی مانند پشت گردن، پیشانی و شقیقه).

نکات رنگ کردن مو :

-روزی که می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید، موهایتان را نشویید. اکثر متخصصان توصیه می‌کنند ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از شست و شوی سرتان موهایتان را رنگ کنید. موهای تازه شسته شده، فاقد روغن های مورد نیاز برای جذب رنگ مو است.

-به تمام پوست اطراف موهایتان مانند پیشانی و پشت گوش‌هایتان وازلین بمالید تا پوستتان در مقابل رنگ مو محفوظ باشد.

-رنگ مو را با توجه به دستورالعمل همراه بسته رنگ مویتان مخلوط کنید. از شانه برای تقسیم کردن موهای خشکتان به چهار بخش مساوی استفاده کنید. یکی از آن چهار بخش را به دسته های کوچک‌تر تقسیم کرده و یکی از آن‌ها را بگیرید و رنگ را به آن بمالید. دسته‌ای بزرگ از مو را رنگ نکنید، چرا که باید مطمئن شوید رنگ مو کاملا به موهایتان آغشته شده است.

-از ریشه موهایتان شروع به رنگ کردن کنید و به سمت پایین بیایید. هنگام رنگ کردن، باید موهایتان را بالای سرتان جمع کنید. می‌توانید برای این کار از کلیپس هایتان استفاده کنید.

-دستورالعمل های همراه بسته رنگ مویتان را دنبال کنید، معمولا ۲۵ تا ۴۵ دقیقه باید صبر کنید تا رنگ مو به خورد مویتان برود. اگر موهای سفید زیادی دارید، بهتر است تا حداکثر زمانی که می‌توانید صبر کنید. پس از اینکه رنگ‌آمیزی موهایتان تمام شد، موهایتان را آب سرد آب کشی کنید.

-برای شست و شو عجله نکنید :بعد از اینکه موهایتان را آب کشی کردید، نرم کننده ی همراه بسته رنگ مویتان را استفاده کنید، اما موهایتان را با شامپو نشویید. پس از رنگ کردن موهایتان، برای شستن آن، حداقل یک روز کامل، و ترجیحا ۴۸ ساعت صبر کنید. این کار باعث می‌شود تا رنگ مو کاملا به بدنه ی موهایتان نفوذ کند.

- ریشه موهایتان را رنگ کنید :۴ تا ۶ هفته پس از اینکه موهایتان را رنگ کردید، ممکن است احتیاج پیدا کنید تا ریشه موهایتان را رنگ کنید. در این زمان انتهای موها نیاز به رنگ زیادی ندارند. به انتهای موهایتان نرم کننده بمالید و فقطریشه و بالای موهایتان را رنگ کنید. پنج دقیقه قبل از اینکه زمان آب کشی موها برسد، از یک شانه ی دندانه درشت برای پخش کردن رنگ مو به انتهای موهایتان استفاده کنید. سپس مانند همیشه موهایتان را آب کشی کنید.

 

نکته برای ماندگاری رنگ مو :

برای اینکه رنگ موها دوام پیدا کند، در شامپو کردن و شستن موها باید قواعد خاصی را رعایت کرد. اول از همه باید بدانید که بعد از رنگ کردن حداقل تا ۴۸ ساعت نباید موها را شامپو کرد و شست تا رنگ بتواند به خوبی در هر ساقه مو نفوذ کند.

 meshkirang3 jizjiz ir آموزش رنگ کردن مو در خانه

 

اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟

 اکسیدان که به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار می‌رود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

 اکسیدان ۱ /vol۱۰: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند.

 اکسیدان ۲/vol2۰ : قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد.

 اکسیدان ۳/vol3۰ : قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.

 از آنجایی‌که اکسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند، معمولا توصیه می‌شود ازاکسیدان‌های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. همچنین آمونیاک هم همین خطر را دارد.

 

از چه اکسیدانی استفاده کنید؟

معمولا هرچیزی که برای موهای‌تان استفاده می‌کنید از شامپو و ژل گرفته تا رنگ مو باید دارای PH خنثی باشد، یعنی نباید قلیایی باشد. اگر به سلامت موهای‌تان اهمیت می‌دهید بهتر است از اکسیدان‌هایی با درصد پایین‌تراستفاده کنید، همچنین هنگام رنگ کردن نباید بیش از حد نیاز از اکسیدان استفاده کنید، چون استفاده از اکسیدان به مقدار زیاد، سولفور مو را خارج می‌کند.

از دست رفتن سولفور مو نیز باعث زبری و نازکی تارهای مو می‌شود به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از اکسیدان‌هایی با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید.

 

برای رنگ کردن ریشه‌ها بدانید

وقتی موها سفید می‌شوند، کمترین رویش ریشه‌ها می‌تواند زیبایی موهای شما را خراب کند، به همین دلیل کسانی هستند که ترجیح می‌دهند که خیلی زود به زود ریشه‌ها را رنگ کنند. برای این کار اول از همه فقط به ریشه‌ها رنگ بزنید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد رنگ مو را تا انتهای نوک ساقه بکشید و چند دقیقه صبر کنید و سپس آب بکشید. اگر بیشتر موهای‌تان سفید است اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن کنید بعد جاهای دیگر را. اگر شقیقه‌ها سفید بودند اول شقیقه‌هاو بعد از پشت سر شروع کنید. در کل هر جا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ کنید و بعد جاهای دیگر را. اگر هم سفیدی موهای‌تان کم است ابتدا از پشت سر و از ریشه شروع به رنگ کردن کنید، بعد بغل‌ها و سپس جلوی سر را، چراکه جلوی سر حرارت بیشتری دارد.

 

رنگ کردن باعث سفیدی مو می‌شود؟

در دنیا هنوز علت‌های اصلی سفید شدن مو کاملا شناخته نشده است و تاکنون محققان فقط بعضی از علت‌های سفیدی مو را شناخته‌اند. یکی از مهم‌ترین این علت‌ها ژنتیک است. موی بعضی از افراد به‌طور ژنتیک زودتر سفید می‌شود و موی بعضی دیرتر. بعضی از بیماری‌های خاص مثل بیماری‌های غدد داخلی، بیماری‌های سیستم عصبی، شوک‌های جسمی و روانی و… نیز می‌توانند باعث سفیدی زودرس موها شوند که البته با بهبود بیماری، مو به‌طور موقتی یا همیشگی و فقط در موهای تازه رشد کرده، رنگ طبیعی خود را به دست می‌آورد و موهایی که قبلا رشد کرده‌اند، سفید می‌مانند.

 

رنگ موی گران بهتر است؟

من توصیه می‌کنم که هنگام خرید رنگ مو فقط به علامت استاندارد آن توجه کنید. مهم این است که رنگ از نظر وزارت بهداشت استاندارد شناخته شود هرقدر ارزان قیمت باشد و در این صورت واقعا با یک رنگ موی خارجی گران‌قیمت چندان فرقی ندارد. شاید تنها تفاوت در عطر و بوی رنگ باشد و نگهدارنده‌های متفاوتی داشته باشند ولی در کیفیت آنها واقعا تفاوتی وجود ندارد. از آنجاکه یکی از خطرات استفاده از رنگ مو،‌ احتمال حساسیت است، از خریدن رنگ‌های غیر استاندارد با مارک‌های متفرقه واقعا خودداری کنید چون در این رنگ‌ها مواد حساسیت‌زای بیشتری وجود دارد.

 

 اگر پوست تان رنگ گرفت چه کنید؟

اگر هنگام رنگ کردن مو ناخن ها به رنگ آغشته شود ظاهر خیلی بدی پیدا می کند تا جایی که از دور کثیف و آلوده به نظر می رسد راه حل ساده است، می توانید از مقدار کمی دکلره ضعیف برای پاک کردن آنها استفاده کنید.

رنگ گرفتن پوست از دیگر مشکلات رایج است. اگر هنگام رنگ کردن، پوست تان رنگ گرفت می توانید از محلول های رنگ که در فروشگاه های لوازم آرایشی حرفه ای وجود دارد استفاده کنید وگرنه از خاکستر سیگار یا وازلین هم می توان استفاده کرد البته پیشنهاد می شود قبل از رنگ کردن، پوست خود را با وازلین یا کرم چرب کنید.

 

meshkirang2 jizjiz ir آموزش رنگ کردن مو در خانه

فرمول رنگ مشکی پرکلاغی(بلو بلک) :

رنگc1 یا رنگn1 : 
۱۰۰ میل
واریاسیون آبی ۱۰ میل( یه مقدار بیشتر از یک بند انگشت) (اگر میخواین هاله آبی در رنگ مشکی پرکلاغی بیشتر معلوم شه.واریاسیون آبی میریزیم)


نکته:
هرچقدر که تمایل دارین رنگ میل به آبی بزنه مقدار واریاسیون آبی را کمی بیشتر و اگر بلعکس
توجه:
رنگ پر کلاغی بسیار رنگ با دوامی است که بعد از اینکه استفاده کردین حداقل تا۶ماه نمی توانید رنگ دیگه ای بزنید 
مگر اینکه: برای از بین بردنش از ریمور استفاده کنید.

 

واریاسیون چیست ؟

واریاسیون ها رنگ موی خالص و قوی هستند که یا باید با رنگ مو یا با رنگ ساژ های روی موی دکلره شده ، مخلوط شوند تا تن رنگ را تغییر دهند. واریاسیون ها برای زیباتر شدن و یا تغییر رنگ موی فعلی استفاده می شوند.

 

رنگساژ یعنی چه؟

موها وقتی رنگ یا مش می شوند در ابتدا خیلی شفاف و زیبا هستند ولی بعد از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه را از دست می دهند. در این زمان یک رنگساژ دوباره زیبایی را به موها بازمی گرداند. در واقع رنگساژ همان رنگی است که به وسیله مقدار مناسبی از آب ضعیف شده است، مدت مکث رنگساژ ۱۰ دقیقه است ولی اگر رنگساژ در پنج دقیقه هم جواب داد، می توانیم مو را بشوییم. نحوه رنگساژ کردن روی کلاه مش یا به طور کلی بر مو مانند شامپو زدن است. برای رنگساژ کردن یک شماره تیره تر از پایه دکلره کار استفاده می شود. مثلا اگر پایه دکلره به ۶ برسد، رنگساز پایه ۵ استفاده می کنیم.

چگونه رنگساژ را بسازید

۱ تا ۱۵ سانت رنگ از تیوپ درآورید، یعنی ۴/۱درصد تیوپ از رنگ مورد نظرتان (بستگی به رنگ دلخواه و زمینه موها دارد) که البته معمولا با رنگ های بلوند از شماره ۸ تا ۱۰ رنگساژ زیبا می شود. حالا این رنگ را با ۷۵ سی سی اکسیدان یک و به همان میزان هم آب ترکیب کنید و خوب به هم بزنید. این ترکیب باید از رنگ معمولی که درست می کنید خیلی رقیق تر باشد. بعد مواد را روی تمام موها پخش کنید و به آرامی شانه کنید. حالا اگر برای مش می خواهید رنگساژ کنید زمان مکث یک دقیقه و اگر روی رنگ باشد، ۱۵دقیقه زمان کافی است. در نهایت موها را آبکشی کنید تا ببینید که چقدر رنگ تان شفاف شده است.

از واریاسیون ها برای تقویت تناژ رنگ با خنثی کردن سبزی، نارنجی و قرمزی مو می توان استفاده کرد که مقدار ترکیب آن ۲ رنگ بسیار مهم است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
جذاب ترین خبر های ایران وجهان در جذاب نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • سه شنبه 20 مرداد 1394
  • جمعه 19 تير 1394
  • شنبه 26 ارديبهشت 1394
  • جمعه 25 ارديبهشت 1394
  • يکشنبه 20 مهر 1393
  • شنبه 19 مهر 1393
  • جمعه 18 مهر 1393
  • پنجشنبه 17 مهر 1393
  • چهارشنبه 16 مهر 1393
  • سه شنبه 15 مهر 1393
  • دوشنبه 14 مهر 1393
  • شنبه 12 مهر 1393
  • جمعه 11 مهر 1393
  • پنجشنبه 10 مهر 1393
  • چهارشنبه 09 مهر 1393
  • سه شنبه 08 مهر 1393
  • دوشنبه 07 مهر 1393
  • يکشنبه 06 مهر 1393
  • سه شنبه 01 مهر 1393
  • دوشنبه 31 شهريور 1393
  • دوشنبه 17 شهريور 1393
  • چهارشنبه 05 شهريور 1393
  • سه شنبه 04 شهريور 1393
  • يکشنبه 02 شهريور 1393
  • شنبه 01 شهريور 1393
  • جمعه 31 مرداد 1393
  • پنجشنبه 30 مرداد 1393
  • چهارشنبه 29 مرداد 1393
  • سه شنبه 28 مرداد 1393
  • دوشنبه 27 مرداد 1393
  • شنبه 25 مرداد 1393
  • جمعه 24 مرداد 1393
  • پنجشنبه 23 مرداد 1393
  • چهارشنبه 22 مرداد 1393
  • سه شنبه 21 مرداد 1393
  • دوشنبه 20 مرداد 1393
  • يکشنبه 19 مرداد 1393
  • شنبه 18 مرداد 1393
  • جمعه 17 مرداد 1393
  • پنجشنبه 16 مرداد 1393
  • چهارشنبه 15 مرداد 1393
  • سه شنبه 14 مرداد 1393
  • دوشنبه 13 مرداد 1393
  • يکشنبه 12 مرداد 1393
  • جمعه 10 مرداد 1393
  • پنجشنبه 09 مرداد 1393
  • چهارشنبه 08 مرداد 1393
  • يکشنبه 5 مرداد 1393
  • يکشنبه 05 مرداد 1393
  • شنبه 04 مرداد 1393
  • جمعه 03 مرداد 1393
  • سه شنبه 31 تير 1393
  • دوشنبه 30 تير 1393
  • يکشنبه 29 تير 1393
  • شنبه 28 تير 1393
  • چهارشنبه 25 تير 1393
  • سه شنبه 24 تير 1393
  • دوشنبه 23 تير 1393
  • يکشنبه 22 تير 1393
  • سه شنبه 06 اسفند 1392
  • دوشنبه 27 آبان 1392
  • دوشنبه 22 مهر 1392
  • پنجشنبه 23 خرداد 1392
  • پنجشنبه 12 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 04 ارديبهشت 1392
  • چهارشنبه 23 اسفند 1391
  • سه شنبه 22 اسفند 1391
  • يکشنبه 20 اسفند 1391
  • چهارشنبه 09 اسفند 1391
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره جذاب نیوز چیست؟
    فید سایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1358
  • کل نظرات : 135
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 73
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 81
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 487
  • بازدید ماه : 3,839
  • بازدید سال : 41,706
  • بازدید کلی : 316,316